Lola Rosales
Lola Rosales s’ha format com a actriu a diferents escoles: El Col·legi de Teatre, EsArt, Eolia o Nancy Tuñon, entre d’altres. S’estrena com a dramaturga i actriu en l’àmbit professional amb El Chinabum (dir. Paula Ribó, 2018)
Pel que fa a la direcció, s’estrena com a directora juntament amb Berta Prieto al remuntatge d’El Chinabum que es va estrenar a La Gleva al febrer del 2023: El Chinabum remix.
També ha treballat d’ajudant de direcció a l’espectacle La meravellosa família Hardwicke (dir. David Selvas, 2022) i com a assistent de direcció a COMPANY (dir. Antonio Banderas, 2022), Cyrano (dir. Pau Miró, 2017) i Nit de Reis (dir. Pau Carrió, 2016).
En l’àmbit de la dramatúrgia, la primera obra que va escriure juntament amb la Berta Prieto va ser El Chinabum (2017). Aquí va néixer Las Chatis de Montalbán.
El Chinabum el va dirigir la Paula Ribó, va ser coproduïda per AURA al pou i Amici Miei produccions i es va poder veure a: Festival Singlot 2018 (finalistes), Sala Beckett com a lectura dramatitzada (octubre 2018), La Gleva (febrer 2019), Mil·lenial Festival a la Sala BARTS (abril 2019), Teatro del Barrio de Madrid (juny 2019 i gener 2020), Festival Mostra’t de l’Espai Sandaru (novembre 2019) i a la Sala La Planeta en el marc del Festival Temporada Alta (novembre 2019).
Després d’estrenar El Chinabum van escriure el seu segon text original: FUCK YOU MODERN FAMILY (o todo sobre mi abuela), que va fer temporada a la Sala Beckett l’octubre de 2019. Va ser dirigit per Anna Serrano i coproduït per la Sala Beckett i Bitò Produccions.
Derecho a pataleta és el seu tercer text de creació conjunta juntament amb la Berta, nascut durant l’any 2020 gràcies a una ajuda a la creació que van rebre de la Sala Beckett.
De manera individual, va participar al Torneig de dramatúrgia de Temporada Alta 2022 amb el text Macarena guapa.