Marta Gil Polo
Llicenciada en Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre. Va completar la seva formació acadèmica al ITMF, Institut für Theater und Regie d’Hamburg (Alemanya). També ha completat la seva formació com a dramaturga a la Sala Beckett amb Simon Stephens, Martin Crimp i Paco Zarzoso. Va fer un Màster en Documental de Creació a la Universitat Pompeu Fabra.
Ha dirigit diversos espectacles: Zona inundable de Marta Barceló al TNC (Nominacions als premis Max i als premis Butaca 2023); La nostra mort de cada dia de Manuel de Pedrolo al TNC; Els nostres fills/The children de Lucy Kirkwood i Escenes d’un matrimoni d’Ingmar Bergman al Teatre Akadèmia; La meva veu (Primavera Republicana) al Born Centre de Cultura i Memòria, i Eileen Shakespeare de Fabrice Melquiot al Teatre Tantarantana (segon premi del Certamen de directoras de escena de Torrejón de Ardoz i exhibit al Festival Impuls Braunschweig d’Alemanya).
A Alemanya, va dirigir Romeu und Julia de W. Shakespeare a l’Oldenburgisches Staatstheater; Die Geburtstagsfeier (La festa d’aniversari) de Harold Pinter a l’Schauspiel Köln de Colònia; Kälte (Fred) de Lars Norén a l’Schauspiel Köln, i Dreier (Trio) de Jens Roselt al Thalia Theater d’Hamburg. Va ser nominada als premis Rolf Mares Preis per la direcció escènica de Chance de J. Kosinsky.
Durant set anys ha sigut directora d’escena del projecte musical Cantània de L’Auditori, on ha dirigit llibrets de Sergi Belbel, Marta Buchaca, Pere Riera, Joan Brossa i Bernat Castany.
Com a docent, ha col·laborat amb la Sala Beckett en la formació de la direcció escènica i amb el Departament d’Educació per formar en eines teatrals al professorat de francès de Secundària i Batxillerat.
Parla i escriu en alemany, anglès, castellà, català i francès.