Mohamed El Khatib
És autor, director i productor, i desenvolupa projectes de ficcions documentals únics dins l’àmbit de la performance, la literatura o el cinema. Per mitjà d’epopeies íntimes, convida per torns un pagès, una senyora de fer feines o uns mariners a compartir amb ell l’autoria d’una escriptura del temps present. Després de Moi, Corinne Dadat (2015), que proposava a una senyora de fer feines i a una ballarina clàssica que repassessin les seves competències, va continuar la seva exploració de la classe obrera amb l’obra monumental STADIUM (2017), en què va fer pujar a l’escenari 58 seguidors del Racing Club de Lens.
Mohamed El Khatib va obtenir el Gran Premi de Literatura Dramàtica el 2016 amb l’obra Finir en beauté, en què tracta el final de la vida de la seva mare. El seu text C’est la vie (2017), guardonat per l’Acadèmia Francesa, completa aquest cicle sobre la qüestió del dol i demostra que una comèdia només és una tragèdia amb una mica de distància… Finalment, després d’haver muntat un Dispute (2018) singular, al cinema aborda la qüestió de l’herència amb la seva darrera pel·lícula, Renault 12 (2019), una road movie entre Orleans i Tànger.
Mohamed El Khatib és un artista vinculat al Théâtre de la Ville de París, al Théâtre National de Bretagne i a Malraux – Scène nationale de Chambéry.