Mònica Bofill
Llicenciada en Direcció i dramatúrgia per l’Institut del Teatre i Biotecnologia per la UAB. Estudis d’Art dramàtic a Nancy Tuñon.
És directora d’obres com Entrevistes breus amb dones excepcionals de Joan Yago (TNC, 2024); Buffalo Bill a Barcelona de Ramon Madaula (Teatre Goya, 2023); Obsolescència programada d’Anna Maria Ricart (Sala Beckett, 2022); Els Brugarol de Ramon Madaula (Teatre Poliorama, 2021); L’huracà de Carme Montoriol (TNC, 2021); Paradisos Oceànics d’Aurora Bertrana (Teatre Akadèmia, 2019); Incògnit de Nick Payne (direcció i traducció; Teatre Lliure, 2019); La Benvinguda de Marc Guevara (Sala Beckett, 2018); Tot va bé, si acaba bé de William Shakespeare (codirecció amb Judith Pujol; Cia. Parking Shakespeare, Parc de l’Estació del Nord, 2018); Las Travesuras de la Bruja Novata (codirecció amb Adrià Aubert; Palau de la Música de València, 2018); Barbes de Balena d’Anna M. Ricart (El Maldà, 2017-2019); Oh my God Barcelona!, a partir de La Vie Parisienne de Jacques Offenbach (Auditori de Barcelona i El Maldà, 2016); Les Supertietes d’Anna M. Ricart (El Maldà, 2015 i 2016; Sala Beckett, 2018; Premi Fundació Catalunya−La Pedrera) i Constel·lacions de Nick Payne (Teatre Akadèmia, 2013). Actualment forma part de l’equip de direcció artística del Teatre Nacional de Catalunya i n’és la coordinadora de continguts editorials. Com a docent, ha donat cursos de direcció (Sala Beckett) i d’interpretació (Aules · Escola d’Arts Escèniques).
Com a traductora destaca l’Antologia de quatre obres destacades de Caryl Churchill (co-traducció amb Sílvia Ferrando) i Constel·lacions de Nick Payne per a la col·lecció Dramaticles de Comanegra; L’alè de la Vida (Sala Muntaner, 2015) i Neu Negre (Teatre Ovidi Montllor, 2011).