Pau Matas Nogué

(Barcelona, 1993)

Dramaturg, músic, dissenyador de so, graduat en Comunicació Audiovisual a la UPF i en guitarra clàssica al CMMB. Com a dramaturg, ha coescrit amb Oriol Pla Travy (Teatre Lliure, 2018), projecte que va ser guardonat amb el premi de la Crítica 2018 com a Millor espectacle de petit format. D’altra banda, ha coescrit amb Lali Álvarez Tha Tzpar (L’espera), estrenada a Fira Tàrrega 2018. En el camp audiovisual, treballa en la ideació i el guió per a videoclips amb la productora Asimètric Films. El camp sonor i musical li ha permès tenir un altre vincle amb les arts escèniques. Durant els últims sis anys, ha creat dissenys de so i bandes musicals permanentment, estrenant una trentena d’espectacles com Ragazzo, Barcelona (contra la paret), La Calavera de Connemara, Una lluita constant, Desplaçament variable, Reiseführer, Una, La mala dicció o Terra baixa, cosa que li ha permès conèixer i treballar amb artistes com Lali Álvarez, Carlota Subirós, Quim Bigas, Xavier Albertí, Jordi Oriol, Roger Bernat, Ana Rovira i Carlos Marquerie. Actualment, coordina un dels dossiers de la revista (Pausa.) sobre la creació contemporània d’espais sonors; treballa en la ideació d’un llargmetratge (Asimètric Films); treballa en l’exploració dels “acoples” en el projecte Espai Larsen i en la creació d’espais sonors (TNT, Fira Tàrrega 2022).

A la Sala Beckett, d’aquest autor hem pogut veure Odisseus (2016), coescrita juntament amb Oriol Pla i Quimet Pla.