Residència

Oriol Morales i Pujolar EN RESiDÈNCiA a l’Institut Barri Besòs

Dates
Del 25/09/2023 al 30/05/2024

Oriol Morales i Pujolar EN RESiDÈNCiA a l’Institut Barri Besòs

Des del 2009, l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona desenvolupen Creadors EN RESiDÈNCIA als instituts de Barcelona, un programa pioner que introdueix les diferents expressions artístiques als centres públics d’educació secundària a través del contacte directe i continuat d’un creador amb els estudiants. En aquest projecte, al llarg de tot el curs i dins l’horari lectiu, un grup d’alumnes d’ESO participen en la concepció i realització d’una obra específicament pensada per ser duta a terme en aquest context. L’èxit d’aquesta experiència, tant per als creadors com per als estudiants, ha consolidat el projecte com un espai clau a la ciutat per articular el lligam entre l’art contemporani i els adolescents, generant noves formes i contextos de creació.

Enguany serà la tretzena vegada que la Sala Beckett/Obrador Internacional de Dramatúrgia hi participa, proposant dos artistes i fent de mediador amb els instituts de secundària corresponents. Després de Cristina Clemente, Helena Tornero, les companyies Indi Gest i La Calòrica, el tàndem artístic format per Gerard Guix i Montse Rodríguez, Iván Morales, Pau Miró, Agnés Mateus i Quim Tarrida, Marc Artigau i Queralt, Llàtzer Garcia, Marilia Samper, Oriol Puig Grau i Victoria Szpunberg, enguany la Sala Beckett proposa les residències d’Eu Manzanares a l’Institut Sants i d’Oriol Morales i Pujolar a l’Institut Barri Besós.

En aquesta edició, a més a més, la Beckett ha optat per internacionalitzar el projecte En Residència associant la residència d’Oriol Morales a l’Institut Sants al projecte internacional Fabulamundi. Playwriting Europe, l’actual edició del qual està centrada en promoure la creació dramatúrgica i teatral entre els joves.

Oriol Morales i Pujolar

S’ha format en direcció escènica i dramatúrgia a l’Institut del Teatre de Barcelona, d’on n’és graduat, i a la Sala Beckett. Anteriorment, s’havia format en interpretació de text completant el pla d’estudis del Col·legi de Teatre. Es dedica professionalment a la dramatúrgia, la direcció escènica i la docència en l’àmbit de l’escriptura teatral i la interpretació.

Com a creador ha escrit i dirigit els espectacles de creació pròpia Com destruir una casa (Festival Temporada Alta/Sala La Planeta); Articulado ligero (Teatre Tantarantana); Bruels, espectacle guanyador del Premi Adrià Gual (Teatre Lliure/Festival Grec) i Granotes (La Pedrera/Festival TNT/Sala Beckett).

Ha treballat per encàrrec de companyies com Unter den Linden (dirigint Aprendre a nedar, de Sasha Marianna Salzmann, i Amor. Un exercici argumentatiu, de Sivan ben Yishai, ambdues estrenades al Teatre Tantarantana), La Llarga (companyia per la qual va escriure el text Llançament, que va guanyar el Premi de la Sala Sandaru i que va ser estrenat a la Sala La Planeta) i Agitart (companyia amb qui va col·laborar en la dramatúrgia de l’espectacle de dansa Dust, dirigit per Roger Fernández i que es va estrenar a The Place, Londres.)

També és autor dels textos Port llevant (Torneig de dramatúrgia del Festival Temporada Alta); Lume (text guanyador d’una ajuda a l’escriptura de la Sala Beckett); A la vall (text mereixedor de l’ajut a la creació Carlota Soldevila que atorga el Teatre Lliure) i Com es moren els ocells (text guanyador de la beca d’escriptura Carme Montoriol de l’Ajuntament de Barcelona).

Ha estat ajudant de direcció d’Helena Tornero als espectacles Kalimat i El Futur, ambdós estrenats al Teatre Nacional de Catalunya, i de Julio Wallovits a l’espectacle Argentinamiento, estrenat a la Sala Beckett.

Des de l’any 2016 fins el 2021 va formr part del consell de redacció de la revista (Pausa.), vinculada a la Sala Beckett. En el sector editorial, ha col·laborat amb l’Editorial Vicens Vives i Enciclopèdia Catalana.

Amb el suport de: