Residència

Pablo Remón

Residència d'escriptura a la Sala Beckett
Dates
Del 12/09/2022 al 23/09/2022

Per tal d’afavorir el desenvolupament de la literatura dramàtica i la dramatúrgia textual contemporània, la Sala Beckett ofereix un any més un programa de residències d’escriptura a Barcelona de dues setmanes de durada per a dramaturgs/gues no catalans/nes que viuen a altres territoris d’Espanya i a l’estranger. Aquesta temporada participa el dramaturg i director madrileny Pablo Remón.

Aquesta residència compta amb el suport de la Fundació SGAE.

L’autor

Pablo Remón

(Madrid, 1977)

Pablo Remón va estudiar a l’Escola de Cinema de la Comunitat de Madrid (ECAM) i va ampliar estudis a Nova York. És dramaturg, guionista i director.

En 2013 funda la companyia teatral La_Abducción, amb la qual escriu i dirigeix la seva primera obra, La abducción de Luis Guzmán, seleccionada i estrenada ll festival Frinje de Madrid. La companyia estrena la seva segona obra, 40 años de paz, en 2015 en els Teatros del Canal, coproduïda pel Festival de Otoño de la Comunitat de Madrid. Rep quatre candidatures als Premis Max de 2016 i resulta finalista a Millor Autoria Revelació. El 2017 estrena Barbados, etcètera en el Pavón Teatro Kamikaze; rep altres quatre candidatures als Max. En 2018 escriu i dirigeix dos muntatges: El tratamiento, al Pavón Teatro Kamikaze i Los mariachis als Teatros del Canal. Los mariachis va ser triat millor muntatge de 2018 per la revista El cultural d’El Mundo, i El tratamiento va aparèixer com un dels millors muntatges de l’any a mitjans com El País.

L’any 2019 escriu i dirigeix, per encàrrec de la Comunitat de Madrid i en ocasió de l’Any Lorca, una versió lliure de Doña Rosita la Soltera de Federico García Lorca. L’obra, anomenada Doña Rosita, anotada, s’estrena el desembre de 2019 en els Teatros del Canal i es reposa el desembre de 2020 a la sala gran del Pavón Teatro Kamikaze. També el 2019 el Pavón Teatro Kamikaze estrena la seva obra Sueños y visiones de Rodrigo Rato (coescrita amb Roberto Martín Maiztegui). En 2020 estrena (també al Pavón) la seva versió de l’obra d’Harold Pinter Traición, dirigeix al CDN La incerteza i dirigeix per a HBO una adaptació audiovisual de la seva obra Los mariachis, a la sèrie Escenario 0. L’any 2022 estrena al Teatro Valle-Inclán de Madrid al Centro Dramático Nacional, Los farsantes. Ha guanyat el Premi Nacional espanyol de Literatura Dramàtica l’any 2021, el premi Lope de Vega de Teatre i el Jardiel Poncela SGAE, i ha estat nominat als premis Max com a millor autor en dues ocasions.

Com a guionista, ha coescrit sis llargmetratges, entre ells Casual Day, No sé decir adiós o Intemperie. Ha rebut el Premi Goya 2020 al Millor Guió Adaptat, la Biznaga de Plata al Millor Guió al Festival de Màlaga en dues ocasions, la medalla al millor guió del Cercle d’Escriptors Cinematogràfics i el premi Julio Alejandro de Guió Iberoamericà. Ha realitzat curtmetratges que han guanyat premis en alguns dels festivals més importants del país, i ha escrit en TV per a sèries com Venga Juan o La ruta.

S’ha format amb autors com Juan Mayorga, Sanchis Sinisterra o Neil LaBute. Ha estat ponent convidat a la Nova York University, en el Primer Congrés Iberoamericà d’Escriptors Cinematogràfics, a Mèxic D.F. i A Euroimágenes a Colòmbia, entre altres. De 2011 a 2019 va coordinar la Diplomatura de Guió a l’ECAM, i ha impartit tallers i classes en diverses universitats. El 2019 va ser jurat del Premi Princesa d’Astúries de les Lletres.

Les seves obres estan publicades a l’editorial La uÑa RoTa en tres toms: Abducciones (2018) inclou totes les obres realitzades amb la companyia La_Abducción, fins al 2018; el seu treball posterior està recopilat en dos volums: Fantasmas (2020) i Los farsantes (2022).