Ajut a la creació

Roger Torns

Ajuts a la creació per a la temporada 2020-21
Dates
Del 06/09/2020 al 30/06/2021

Prenent en consideració la complicada situació que viu l’autoria teatral al nostre país, la Sala Beckett otorga cinc ajuts a l’escriptura teatral, per a autors o autores presentats en la convocatòria d’autor resident. Els beneficiaris de l’ajut reben 2.000 euros per a l’escriptura de l’obra.

Roger Torns és actor, autor i director. És graduat en direcció i dramatúrgia a l’Institut del Teatre i diplomat en Arts escèniques a l’escola La Casona. També ha cursat diversos tallers i seminaris de dramatúrgia a l’Obrador de la sala Beckett amb dramaturgs com José Sanchis Sinisterra, Pau Miró, Helena Tornero o Jordi Oriol. A part s’ha seguit formant com actor en diversos taller d’interpretació amb Andrés Lima, Santiago Zannou, Júlio Manrique, Carol López, Jesús Font o Luci Lenox.

Com a director i dramaturg ha estrenat Tinguem un fill (Porta4 2012), Com si mitja taronja se m’estigués pixant a sobre (Porta 4 i Teatre del Raval 2014), La festa de les cadires (Lectura dramatitzada Obrador sala Beckett 2013 i estrenat a l’Àtic 22 el 2014), Soliloquejar amb algú (La Seca Espai Brossa 2015. Text triat per ser traduït a l’anglès per l’SGAE i Catalandrama 2016), Tres bésties (Teatre Estudi Institut del teatre 2016), Hàbitat [Doble penetració] (BecaDespertaLab 2018 i estrenat a Sala Atrium, Teatre Tantarantana i a la Sala Intempérie de Madrid), Distància (text finalista als premis Palanca i Roca 2016 i al Premi Josep Ametller 2018, estrenat amb el suport de la Sala Beckett 2018), Estrip-tesi (Beca Càtedra Brossa que otorga la Fundació Brossa i l’Institut del Teatre, estrenat a La Seca Espai Brossa 2018), Persones potencialment perilloses (Estrenada al Teatre Tantarantana 2019 dins el projecte El Cicló de companyies).

Ha fet l’adaptació teatral de Woyzeck caducat (Círcol Maldà / Teatre Tantarantana 2015), ha compartit autoria amb Eric Balbàs a Elefant terrible (guanyador del CROQUIS_BCN 2017 i estrenat a la Sala Beckett 2018) i ha dirigit l’obra 42km (Beca Odisseus, estrenat al Teatre Eólia i a La Gleva) escrita per Manel Arévalo de la companyia 42km.

Darrerament ha dirigit i interpretat el capítol pilot d’Animal en sèrie, una sèrie escrita, dirigida i produïda per ell mateix que està en vies de postproducció i venda.

El 2018 funda conjuntament amb Laura Daza Produït per H.I.I.I.T, companyia de teatre que forma part El Cicló de companyies del Teatre Tantarantana i del Col·lectiu de companyies de Teatre Independent de Catalunya.

Com a actor ha treballat als espectacles Night Club Bilderberg (Microteatre Madrid) i Generació de merda (Teatre Poliorama) escrits i dirigits per Xavi Morató, La Infanta terrible y su séquito real de La Santa (Nau Ivanow), La noche de los asesinos dirigit per Gerard Nicasi (Teatre Regina), Woyzeck Caducat (Círcol Maldà i Tantarantana) i Estrip-tesi dirigits per ell mateix, Escape Show dirigit per Alicia Serrat (Teatre Poliorama, Teatros del Canal i gira), Urinetown musical dirigit per Joan Maria Segura (Teatre Ovidi Montllor), Cabaña (Microteatre Barcelona) dirigit per Eric Balbàs, Elefant Terrible (Sala Beckett) dirigit conjuntament amb Eric Balbàs, i col·labora també a El agitador Vòrtex de Cristina Blanco (Mercat de les flors, sala Hiroshima i Teatro Pradillo). En l’àmbit audiovisual ha participat com actor a la pel·lícula Barcelona 92 de Ferran Ureña i als curtmetratges Ahora no puedo dirigit per Roser Aguilar (Premi Gaudí al millor curtmetratge 2011) i Cargols dirigit per Geoffrey Cowper. També ha treballat com actor a tallers de l’ESCAC per alumnes de direcció amb les directores Marilia Samper, Alícia Serrat i Roser Aguilar.

En l’àmbit de la docència actualment és professor d’interpretació davant la càmera per a joves a l’Estudi Karloff i professor de dramatúrgia per actors a l’Escola Memory. Durant tres anys va ser docent a l’escola Central de Teatre on impartia les assignatures de teoria del teatre i interpretació. Ha sigut l’ajudant de direcció de Marilia Samper a L’alegria (Sala Beckett), i de Llàtzer Garcia a L’última nit del món (Flyhard) i a Els nens desagraïts (Sala Beckett).